Elektronické podání žádosti o vrácení DPH ze zahraničí
Dotaz: Zjistili jsme, že žádost o vrácení DPH se podává elektronicky a v češtině. Zní to jednoduše. Jsou nějaké nástrahy, komplikace, se kterými je nutno počítat?
Podání žádosti o vracení DPH z EU elektronicky:
- Žádost o vrácení DPH ze států Evropské unie se podává elektronicky přes příslušný portál.
- Nejprve je nutné požádat místně příslušný finanční úřad o udělení přístupu na portál pro podávání žádostí o vracení DPH z EU. Finanční úřad má na udělení přístupu lhůtu 15 dnů.
- O přístup je proto nutné požádat s časovým předstihem, aby bylo možné podat žádost o vrácení DPH z EU včas. Lhůta pro podání žádosti o vrácení DPH z daného roku je do 30. 9. roku následujícího.
Zpracování žádosti o vracení DPH ze zemí evropské unie:
- Následně se zpracuje žádost v českém jazyce a odešle se na příslušný úřad. Při odesílání žádosti o vrácení DPH z daného portálu je nutné mít zaručený elektronický podpis, popř. datovou schránku.
- Český úřad postoupí žádost příslušnému zahraničnímu úřadu a ten pak již komunikuje přímo s žadatelem, případně se zplnomocněnou osobou ve svém úředním jazyce.
- Žádost o vracení DPH z evropských zemí se tedy podává v češtině, případné výzvy a konečné rozhodnutí je ale zasíláno v cizím jazyce.
Zjistěte proč je výhodné žádat o vracení DPH z EU s námi!