Elektronické podání žádosti o vrácení DPH ze zahraničí

Dotaz: Zjistili jsme, že žádost o vrácení DPH se podává elektronicky a v češtině. Zní to jednoduše. Jsou nějaké nástrahy, komplikace, se kterými je nutno počítat?

Podání žádosti o vracení DPH z EU elektronicky:

  • Žádost o vrácení DPH ze států Evropské unie se podává elektronicky přes příslušný portál.
  • Nejprve je nutné požádat místně příslušný finanční úřad o udělení přístupu na portál pro podávání žádostí o vracení DPH z EU. Finanční úřad má na udělení přístupu lhůtu 15 dnů.
  • O přístup je proto nutné požádat s časovým předstihem, aby bylo možné podat žádost o vrácení DPH z EU včas. Lhůta pro podání žádosti o vrácení DPH z daného roku je do 30. 9. roku následujícího.

Zpracování žádosti o vracení DPH ze zemí evropské unie:

  • Následně se zpracuje žádost v českém jazyce a odešle se na příslušný úřad. Při odesílání žádosti o vrácení DPH z daného portálu je nutné mít zaručený elektronický podpis, popř. datovou schránku.
  • Český úřad postoupí žádost příslušnému zahraničnímu úřadu a ten pak již komunikuje přímo s žadatelem, případně se zplnomocněnou osobou ve svém úředním jazyce.
  • Žádost o vracení DPH z evropských zemí se tedy podává v češtině, případné výzvy a konečné rozhodnutí je ale zasíláno v cizím jazyce.

Zjistěte proč je výhodné žádat o vracení DPH z EU s námi!

další časté dotazy při vracení DPH z EU >

Kontaktujeme Vás!

stačí zanechat vzkaz a kontakt, ozveme se Vám sami
Vaše zpráva:

Jméno:

Telefon:

E-mail: